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Tema: Fuerza Aerea Siria

  1. #1
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    Predeterminado Fuerza Aerea Siria

    SIRIA RECIBIRIA AVIONES DE COMBATE MIG-31E


    El jefe saliente de la Agencia de Inteligencia del Pentágono, Teniente General Michael D. Maples, dijo al Senado norteamericano a principio de este mes que Siria recibirá en un futuro cercano los jets caza MiG-31 E. Los reportes de la venta emergidos en el 2007, que fueron rápidamente denegados por Moscú y la empresa que maneja el monopolio de armas Rosoboronexport, el cual publicó en una declaración decía que "Rusia no planea entregar aviones de combate a Siria" en su testimonio, para el Comité del Servicio Armado del Senado.

    En su testimonio "Gravamen Anual de Amenazas" al comité de las fuerzas armadas del senado, Maples proporcionó la primera confirmación oficial que los jets avanzados de combate serán entregados a Damasco muy pronto. Con respecto a su defensa externa, militares de Siria permanecen en una postura defensiva inferior a las fuerzas de Israel, pero está aumentando la cantidad de misiles, cohetes, armas anti-tanque, aviones y los inventarios de la defensa aérea, agregó Maples al comité.

    Mig 31 de la VVS, pronto luciran las escarapelas Sirias???

    Los recientes contratos sirios con Rusia para la entrega futura incluyen el nuevo avión del combate MiG-31E y MiG-29M/M2. Los funcionarios israelíes de la defensa dijeron que no fueron sorprendidos por la intención de Rusia de vender a Siria los jets avanzados, si expresaron su preocupación por su concreción ya que con él alteraría el equilibrio de poder en la región. Siria tiene actualmente una fuerza aérea obsoleta basada en aviones MiG anticuados.

    Si Siria consigue nuevos MiG-31 entonces ésta planteará una amenaza definida de nuestra fuerza aérea. El contrato será el primero en la exportación del el MiG-31E, un avión de combate interceptor pesado de doble motor, capaz de volar a casi tres veces la velocidad del sonido y simultáneamente de derribar varias blancos en un radio de acción de hasta 180 kilómetros. El avión fue diseñado en los años 80 para abordar los misiles de crucero en vuelo bajo y otras blancos difíciles y sigue siendo el apoyo principal de los recursos de defensa aérea de Rusia.

    El MiG-31 era considerado uno de los componentes principales de la defensa contra un posible ataque de los Estados Unidos. Damasco también recibirá un número de cazas MiG-29M, una versión que ofrece una gama perceptiblemente mejorada, incorporando un radar mejorado y un arsenal más amplio de armas comparadas al modelo básico.

    Fuente: Espejo Aeronautico

  2. #2
    Growler
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    Predeterminado Respuesta: Fuerza Aerea Siria

    En la última década se anunció que Siria estaba por recibir MiG 29, luego Su-27, más tarde Su-30 y ahora MiG 31E, aunque por mediados de los 90's tambièn se corrió el rumor de la recepción de los Foxhound modernizados. Sin embargo hasta la fecha no recibió absolutamente nada.

  3. #3
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    Predeterminado Respuesta: Fuerza Aerea Siria

    Que mal negocio para Siria. Aviones seguramente con muchas horas de vuelo y que no pasaron el filtro de SOKOL para la modernización llevada a cabo desde 2001.
    El Mig 31E es la versión de exportación del Mig 31B. A pesar de tener el mismo equipo del "B", el radar, equipos ECM y misiles estan simplificados...O sea una versión ligth.
    Hay que recordar que la Sokol modernizó el 31, llevándolo al estandar BM...Pero de esos parecen que no venden...
    Para consultar:

    Nizhny Novgorod Aircraft Building Plant
    Última edición por Teodofredo; 30/04/2009 a las 18:55

  4. #4
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    Predeterminado Respuesta: Fuerza Aerea Siria

    De concretarse alguna de las ventas, el SdA que me parece mayor impacto puede ocasionar es el Mig-29M/M2. Este incorpora sistemas que no se hallan presentes en ningún Mig-29 exportado salvo los Izd 9.41/9.47 recibidos por la India. Incluso podrían estar equipados con el radar Bars-29. Plenamente polivalentes y muy bien armados para cumplir con misiones AA /AS.
    Sobre los Mig-31E, no estan equipados con una version del radar Zaslon cuyos datos se filtraron para occidente?
    "Nuc minerva, postea palas"

  5. #5
    Growler
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    Predeterminado Respuesta: Fuerza Aerea Siria

    Tengo entendido que los MiG 31 ofrecidos a Siria son los equipados con el radar Zaslon, tal como menciona Jet_Jet. Por eso el revuelo ya que incluirían el último desarrollo de los misiles Alamo.

  6. #6
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    Predeterminado Respuesta: Fuerza Aerea Siria

    Y no solo el R-27 Growler. El zaslom habilita para usar el R-33, que es un verdadero dolor de quinotos si llega a ser usado por Siria.
    Además el radar del Mig-31 es un PESA con capacidad de exploracion y disparo hacia abajo que ha demostrado tener la capacidad de seguir blancos muy pequeños a gran distancia. Incluso misiles de crucero.
    Pero el tema es el que yo mencionaba. Esta versión del zaslon no es aquella cuyos datos tecnicos llegaron a USA en un conocido caso de espionaje?
    "Nuc minerva, postea palas"

  7. #7
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    Predeterminado Respuesta: Fuerza Aerea Siria

    The MiG-31 was the world's first operational fighter with a passive electronically scanned array radar, the Zaslon S-800. Its maximum range against fighter-sized targets is approximately 200 km (125 mi), and it can track up to 10 targets and simultaneously attack four of them with its AA-9 'Amos' missiles. It is claimed to have limited astern coverage (perhaps the reason for the radome-like protuberance above and between the engines). The radar is matched with an infrared search and tracking (IRST) system in a retractable undernose fairing. Up to four MiG-31s, spaced up to 200 km (125 mi) apart to cover a wide swath of territory, can coordinate via datalink. The MiG-31M-, MiG-31D-, and MiG-31BS-standard aircraft have an upgraded Zaslon-M passive electronically scanned phased array radar (PESA) with larger antenna and greater detection range (said to be 400 km (250 mi) against AWACS-size targets) and the ability to attack multiple targets -air and ground- simultaneously. The back-seater's controls are replaced with modern MFDs. Its electronic countermeasures capabilities have also been upgraded, with new ECM pods on the wingtips.


    A Soviet MiG-31 Foxhound aircraft, its radome removed, sits on display at the 1991 Paris Air Show. Four AA-9 Amos long-range air-to-air missiles are displayed in the foreground; two AA-8 Aphid short-range air-to-air missiles and one AA-6 Acrid medium-range air-to-air missile are at left.

    La web de NIIP Tikhomirov: ÍÈÈÏ èì. Â.Â.Òèõîìèðîâà - Îïðîñû

    Over 20 years ago the Moscow-based Scientific Research Institute of Instrument Building (NIIP) made military aviation history with the production of the Mikoyan MiG-31’s N007 Zaslon radar. Zaslon was a technological marvel in its day, being the first airborne fighter radar fitted with an electronically scanning array (ESA). But it was also one of the heaviest radars ever made, weighing in at 2,200 pounds; the antenna array weighed some 660 pounds on its own. The unit weighed twice as much as the Grumman F-14’s Hughes AWG-9 radar, then the world’s longest range fighter radar. NIIP no longer works only with radar behemoths, instead focusing more sharply on alternatives to western cutting-edge technology. “Although other firms in the U.S. and Europe are now fielding with an active array [AESA], we are still using passive arrays. It is by no means a given that we are behind the developments of these other firms,” general designer Yuri Beliy told Aviation International News. “Our many years of designing, operating and upgrading the Zaslon have taught us a lot about how to design new-age radars with electronic arrays,” Beliy added. “We have a knowledge base that is probably more extensive than any firm in the West in this respect. “Secondly, we have taken the approach of some other firms–like Thales and Raytheon–in that we have radar sets in which we have devised ways to replace some of the modules in an old radar set to greatly expand its performance. Also we have designed in the possibility–as Thales has with the RBE2–to pull off the older model antenna and replace it with an electronically scanning array.” NIIP’s third tack centers on building a family of radars where each subsequent design grows out of the one that preceded it. Northrop Grumman has used the F/A-22’s APG-77 radar to develop the APG-80 for the Lockheed-Martin F-16E/F fighter and then the APG-81 for the F-35. “NIIP has taken a similar generational approach to its new designs,” said Beliy. “We do not start from zero on any of our designs but utilize existing components where it makes sense.” NIIP aims to introduce new technologies when they prove themselves reliable–or as reliable as the components they replace. The new designs that NIIP will be flight testing and then producing in the immediate future include: N011M Bars Compact Configuration–NIIP has replaced some of the components in the N011M’s original configuration, designed a smaller antenna and is now proposing this “downsized” N011M model as a retrofit into existing MiG-29s as part of a larger upgrade package. The design largely represents a response by NIIP to compete with the Phazotron N010 Zhuk-M model, already a candidate for the MiG-29 fighter’s modernization. N035 Irbis–Designed for the Sukhoi Su-35, this radar still employs a passive electronic array, but NIIP designers have emphasized it’s not simply a warmed-over version of the N011M, which it previously supplied for the Indian air force’s Su-30MKI fighters. The N035 uses modern components and promises more track-while-scan functionality and the ability to fire on more targets simultaneously. If the Su-35 does not go into production, the N035 can work with existing Su-27/30 aircraft. An AESA at some point could replace its passive array. NIIP expects to fly this radar on a testbed fighter in 2006. New Generation AESA–NIIP hasn’t assigned a designator for this design yet, but says it will borrow characteristics from the N035. It expects to bench-test a working model some time this year. The one unanswered question for NIIP remains, ‘On what aircraft platform will the AESA design find its niche?’ In theory, this radar would go on a new-generation fighter, but no concrete designs have entered development yet in Russia–only design studies and discussion about foreign partners such as India, which might participate in the effort. Given the length of fighter development cycles, this AESA radar seems destined to wait quite some time before someone develops a new aircraft on which to use it. What will NIIP do if this proves the case? “There are plenty of Su-27s and other aircraft out there who could provide a home for this radar,” said a NIIP official.

    Para mayor datos aqui les dejo el catalogo de Rosoboronexport:
    Rosoboronexport cataloque Aircraft

  8. #8
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    Predeterminado Respuesta: Fuerza Aerea Siria

    Pero lo mas efectivo del Mig 31, (lo que no venden), es el Mig 31 BM que lleva el:


    Weight 600 kilograms (1,320 lb)
    Length 4.20 metres (13 ft 9 in)
    Diameter 38 centimetres (15 in)
    Warhead HE, fragmenting
    Warhead weight 60 kg (135 lb)
    Wingspan 0.7 m (2 ft 4 in)
    Propellant Solid rocket
    Operational range 80–215 nm - (150–398 km)
    Speed Mach 6


    Página Vinpel:
    ò-37]Error 404
    Última edición por Teodofredo; 01/05/2009 a las 18:40

  9. #9
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    Es que el R-37 no se si ya entró en fase de producción don Teo. Es la versión de guía radar activa del R-33.
    "Nuc minerva, postea palas"

  10. #10
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    Predeterminado Respuesta: Fuerza Aerea Siria

    Es que justamente la modernización, por parte de la fabrica SOKOL, de los 31D/F y M era introducirle el Zaslon-M para poder utilizar los R-37 y 9M96 (se los denimina K, cuando aún no estan en producción) y el 9M96.
    A governmental decision of 8 April 1983 authorized the development of K-37 (izdeliye 610, upgraded version of R-33) for the MiG-31M. The first flight of MiG-31M №0151 was on 21 December 1985. The first launches of K-37 were performed from MiG-31M in 1988.
    Segun SOKOL.
    The MiG-31BM is equipped with the Zaslon M phased array which is claimed to double the detection and engagement performance of the earlier radar variant. Russian sources claim fighter sized targets can be engaged at 150 nautical miles, and detected at 170 nautical miles. Up to ten targets may be engaged simultaneously. There are claims the Zaslon / Arrow weapon system can be used to engage ballistic missiles in flight. The MiG-31BM introduces a modern glass cockpit with AMLCD panels similar to the MiG-29SMT, and an inertial / satellite navigation package derived from the design in the MiG-29SMT variant. The most prominent changes are in the weapon system. Russian sources claim the MiG-31BM will be capable of carrying the the R-33 / AA-9 Amos and new R-37 / AA-13 Arrow, the R-77 / AA-12 Adder or 'Amraam-ski'. For strike roles the Kh-31A/P / AS-17 Krypton in anti-radiation and anti-AWACS variants, Kh-25MP/MPU, Kh-29T and Kh-59 were introduced, and up to three KAB-1500 or six KAB-500 smart bombs can be carried, in television or laser guided variants. The strike capability enhancements trialled in this demonstrator were later rolled in to the MiG-35BM upgrade package.


    Misil R-33

    Misiles R-37 bajo un Mig 31 (Kubinka - 2009)

    Misil 9M96 (R-172)

    Misil R-37 en posición ventral, R-40M bajo las alas y R-60M1 (IR) para autodefensa

    Última edición por Teodofredo; 02/05/2009 a las 04:06

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